![]() |
Mitrania: Forum/ Film & TV/ Filmtips | ||||
| Författare | Meddelande | |||
| #22 - robert71 | Svar på #21 | SV:Filmtips | 2009-06-15 22:05 Fast var det samma teknik? Den är väl rätt gammal? Har f.ö bara sett del 2... Det har kommit ett nytt 3D-system som jag inte riktigt vet hur det fungerar, men som verkar bättre än det gamla. Man behöver fortfarande glasögon, men färgerna blir lika bra som med en vanlig film. Upplever det som en klar förbättring i jämförelse med de där äldre glasögonen med rött och grönt... Första filmen jag såg var "resan till jordens medelpunkt 3D", och den filmen var egentligen rätt dålig som film betraktat, men 3D effekterna höjde den så enormt mycket att den blev riktigt bra. Lustigt... Enda problemen som dyker upp är när det blir mycket snabba kameraåkningar. Då hinner inte riktigt ögonen med. En annan svaghet är "sudd". I vanliga filmer funkar det bra om en persons ansikte är skarpt, medan bakgrunden är suddig. Du vet... Men i 3D så blir det plötsligt störande.
| |||
| #23 - Thom | SV:Filmtips | 2009-06-16 15:22 Det stämmer, del 3 gjordes med den gamla tekniken. Jag har sett alla filmerna, och inte är det några bra filmer heller! Den ena är dummare än den andra. Bara ettan och tvåan var och är sevärda. Detsamma gäller Freddy Krueger filmerna, fast där är det bara ettan som är bra. De andra ballar sakta men säkert ur fullständigt. Det händer att jag tittar på dom igen, ofta med ett stort leende på läpparna. De där glasögonen till 3D var ganska kul, kommer ihåg att jag hade ett par från TV-piraterna, om någon minns dom. En film jag rekommendera är Dracula från 1972 med Jack Palance, min allra första kärlek. Jag var bara sju år och jag lurade min stackars farmor som passade mig, att jag brukade få titta på den för mina föräldrar. Efteråt var jag fullständigt chockad! Å andra sidan väckte det min nyfikenhet av skräck i allmänhet, och vampyrer i synnerhet. Blev själaglad när den kom på DVD för några år sedan, jag köpte den med en gång! Den var fortfarande en utav de allra bästa filmatiseringar av den blodtörstiga greven.
| |||
| [Föregående] [1][2] | ||||
| Svara på inlägg | ||||