Namn: Lösen:
Registrera dig
Mitrania | Forum | Profil | Länkar | Medlemmar
Mitrania:
    Forum/
       Litteratur/
           Lyssna på skräck
FörfattareMeddelande
 Carling Lyssna på skräck | 2007-07-11 20:36

Jag är inte mycket för ljudböcker egentligen, men jag fick en riktigt bra ljudbok av min fru. Hon hade lyckats få tag i John Ajvide Lindqvists "Pappersväggar" - och den kan jag verkligen rekommendera. Bara att köpa och lyssna, fungerar kanon när man motionerar...

#1 - Vampyren SV:Lyssna på skräck | 2007-07-13 13:41

har läst den så jag kan hålla med om att den är bra. men den är kanske bättre om man lyssnar på den, vem vet.

#2 - Zima
SV:Lyssna på skräck | 2007-07-13 18:59

Det är något jag inte klarar av att göra är att lyssna på ljudböcker. Jag blir distraherad av allt möjligt så det går inte, måste läsa för att hålla min konsentration.

#3 - robert71
Svar på #1 | SV:Lyssna på skräck | 2007-07-14 21:20

Tja... Jag skulle nog kunna tänka mig det om de fanns i MP3-format. Jag vill ju helst inte använda en bärbar CD-spelare längre. Men det kanske går att föra över en ljudbok till Mp3.

#4 - Smeg
SV:Lyssna på skräck | 2007-07-15 14:21

Har precis beställt boken. Hoppas den är bra.

#3 Det går abslout att överföra ljudbok till Mp3. Det är bara att rippa/kopiera skivan i t ex Windows Media Player. Jag har några stycken ligger på datorn. Man kan ju rippa musik också och det är helt lagligt så länge det är för eget bruk (och man äger skivan alltså)

(Redigerad :2007-07-15)

#5 - Carling SV:Lyssna på skräck | 2007-07-15 20:04

Det är helt klart bra. Har precis lyssnat mig igenom den första novellen och även om jag ibland har lite svårt för Ajvides stil så lyckas han överraska väldigt bra.

#7 - Thom SV:Lyssna på skräck | 2008-03-21 12:57

Kan tipsa om ljudböckerna om Harry Potter, den läses av ingen mindre än Stephen Fry (ni vet, Melchett i black adder). Han är fenomenal!

#8 - Carling SV:Lyssna på skräck | 2008-03-25 10:45

Vad gillar ni bäst om ni måste välja? Läsbar bok eller ljudbok?

#9 - mackanSvar på #8 | SV:SV:Lyssna på skräck | 2008-03-25 11:41

Carling skrev:
>Vad gillar ni bäst om ni måste välja? Läsbar bok eller
>ljudbok?

Läsbok, alla gånger.

#11 - ThomSvar på #10 | SV:Lyssna på skräck | 2008-03-25 12:48

Så kan man ju också resonera om man inte ens läst dom. Dock värt att nämnas enligt min mening. Jag håller med Mackan, läsning är det som är bäst! Alla gånger!

...och Harry Potter böckerna är kanon!

#13 - ThomSvar på #12 | SV:Lyssna på skräck | 2008-03-25 14:20

Jag rekommenderar dock dessa ljudböcker. Gillade även ljudboken IT av king. Talismanen var också helt okej. Annars har jag inte lyssnat så mycket på ljudböcker, läser som sagt hellre.

#15 - mackan SV:Lyssna på skräck | 2008-03-29 17:15

Har som jag tidigare skrivit här svårt för själva mediet ljudböcker, men en författare som är sjukt duktig på att läsa sina egna alster är Neil Gaiman. Han har några smakprov på sin hemsida och jag hittade ytterligare en del på YouTube.

Jag TROR att han också spelat in hela ljudböcker. Och de kanske skulle vara uthärdliga, även för mig som inte gillar mediet.

#16 - Jörgen SV:Lyssna på skräck | 2009-07-15 10:11

Håller inte med om att den är särskligt bra. Nästan alla noveller känns frustrerande. Börjar lovande men rinner ut i sanden i slutet.

Svara på inlägg

Bara inloggade medlemmar kan skriva i forumet